lördag 11 november 2023

Bokföringslagen. En kommentar.



Jag betraktar listorna över nyutgivna böcker. Förundras, ler och gläds. Det finns så mycket fantastiskt att läsa.
I mitt tidigare liv, innan jag blev bokhandlerska och kulturarrangör, skulle jag tyckt att den här boken (Bokföringslagen, en kommentar) var en av de viktigaste att begrunda och äga. Jag skulle ha njutit, skrattat och dragit paragraferna till sin yttersta spets. Det gör jag kanske fortfarande i något mått (eftersom skattmasen är fastnaglad i min ryggrad) men jag tänker ändå INTE köpa hem den - vare sig till mig själv eller till butiken. Ja, jo, om någon beställer den, så gör jag det förstås med glädje!
Livet ändras allteftersom, eller hur?
Idag (11/11-23) var det poesi hos Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje. Man kanske kunde läsa högt ur bokföringslagen nästa gång? Det faller förstås på att vår poesi ska hålla sig till ett specifikt tema och vara en egenskriven text. Men, kanske kan man bryta mot sina egna regler? Nej, förstås inte, men ändå. Ändå.

Nästa poesitillfälle är första lördagen i december. Temat då är; Snart är det jul. I januari - första ickeröda lördagen - är temat; (poesiformen) haiku. Välkommen, du som vill läsa. Välkommen du som vill lyssna.

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...