söndag 31 december 2023

Tack!

Jag fick ett kort som följebrev till en viktig bok. 

Tack för allt du gör för våra författare.”

Jag tittar på kortet. Det gör mig glad. Jag tänker kring förlag och författare. Vad är det som gör skillnad? Ja, människor och möten gör skillnad. De som håller i och håller om, de som vårdar, svarar och bryr sig. De gör skillnad. Jag tänker att de då gör skillnad, för mig och andra. De bidrar till sånt som blir mervärde tillsammans. Smått är viktigt, så viktigt att det blir stort. Känslan av värme. 


Jag vill säga tack, till er också. Jag vill säga tack för alla härliga böcker ni ger ut. Jag vill säga tack för alla författare som kommit, glött och glatts hos mig. De har tagit sin roll, sin bok och sitt författarskap på allvar. De har gjort skillnad. Jag vill säga tack för allvar, färg och spratt. Jag vill säga tack för glöd och energi. Ni, förlag och författare finns ofta i mina tankar. Ni ger mig kunskap.


Tack.


A..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...