fredag 1 december 2023

1/12-2017. Nu är sex år gångna, minsann!


 

Nu är sex år gångna, minsann. 

Fira med mig, genom en stunds prat om framtiden och genom köp av en bok! 

Jag klev in i bokhandeln som ny ägare, fredagen den 1 december 2017. Jag har drivit den sedan dess, med tid, vånda, glädje, frågetecken, lust och ny kunskap. Det har fört mig till nya insikter, lärt mig en ny bransch och givit mig förmånen att möta mängder av fantastiska människor. Det har varit - ÄR - en fantastisk tid. 

Jag tackar er alla som är med på resan, som deltar i samtal och aktiviteter, som månad efter månad, år efter år delar i bokcirklar och annan folkbildningsverksamhet som ger mervärde i form av läsning, kunskap, nya tankespår och mänsklig samvaro. Alla möten är guld för min själ och jag hoppas att den är det för deltagarna också. 

Ja, jag har sagt att bokhandeln är till salu, så det är den. Jag fortsätter dock så länge det behövs. Bokhandeln ska finnas kvar, kulturen likaså. När en kulturstjärna dyker upp som vill föra stafettpinnen - bokhandeln (och kulturen) - vidare på den här platsen får jag byta roll, men så länge hen inte är här, så är jag här. 

Jag gillar platsen. Jag gillar människorna. Jag gillar litteraturen. Jag gillar aktiviteterna. Jag gillar samtalen. Jag tackar er alla som har bidragit till de här sex åren och ser fram emot allt som händer framåt, idag och de närmaste åren. I bokhandeln, ja, förstås" 

Vill du fira med mig idag - så titta in med din lunchtallrik inhandlad från Wallins kaffestuga (inte till mig, jag handlar min egen) och gör mig sällskap för en stunds prat om vad som är gjort och förslag om vad som ska/kan göras framåt. (Inga blomster, tack!) 

Mer kultur till folket, är ett viktigt mantra här. 

Innan du lämnar butiken hoppas jag förstås också att jag kan fresta dig med inköp av (minst) en bok! 

Varmt välkommen till Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje idag!

A..



#wallinskaffestuga #roslagensbokhandel #kulturtorget #platsendärsamtalförs  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...