onsdag 6 december 2023

6/12-23. Bokhandelns hej!



Tjohej, så kallt det är!
En filt och en varm kopp te kan hjälpa. Till det bör man förstås ha en bok, eller hur? Jag läser just nu Förinta världen ikväll, av Stina Jackson. En bokcirkelgrupp har valt den, så snart får jag prata om den också. Det gillas. Alltid. 

Den 14/12-23 kommer författare Anna Carlstedt till bokhandeln och pratar om sin nya roman  Drottningens profet - som handlar om 1500-talets Nostradamus. Ja, hon kanske också pratar lite om sin bok Renässansrebeller. Vill du komma eller veta mer, så hittar du mer information om detta på hemsidan www.roslagensbokhandel.se  - här till vänster - eller tryck svara, så berättar jag mer! 

Den 18/12-23 kommer författare Charlotte Sirc till bokhandeln och pratar om sin nya roman Brytningstid. Där handlar det om romance, 1800-tal och Stockholm. Vill du komma eller veta mer, så hittar du mer information om detta på hemsidan www.roslagensbokhandel.se  - här till höger - eller tryck svara, så berättar jag mer! 

För dig som är bokhandelsvän så är nya rabatter noterade för ett gäng böcker. Du hittar dem här - www.roslagensbokhandel.se  - en bit ner i vänsterkanten - eller tryck svara, så berättar jag mer! 

2024 års medlemsavgift i bokhandelns vänner är 100 kr och betalas lättast till swish 123 075 3715 (bokhandeln) eller bg 418-8850 (Företagshuset, som administrerar föreningen Mångfald Tillsammans medel.) Vänligen ange ditt namn och din mailadress på inbetalningen när/om du vill vara medlem 2024. Det hoppas jag, förstås. 

Nu ska jag äta rödbetssoppa hos Wallins kaffestuga. Den sägs vara alldeles ljuvlig! 

Med önskan om en fin kväll! 

Anette Grinde
Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje
tfn 0708 905 731











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...