torsdag 12 oktober 2023

7/10-23. Rapport från en promenad.


Vi promenerade i sakta mak genom landskapet. Vi samtalade i långsam rörelse. Ett ord här, en mening där, som det blir där livet går fram genom dagar och nätter. Sorg och glädje tog plats, fick ta plats.


När vi skildes åt fick var och en med sig en bok om
beroenden. Free Spin
berättar om hur ett spelmissbruk kan se ut och om det går att ta sig ur. Det berättar en historia om beroende, livet, triggers och läkande. Vi kan tala om den i kommande möten, för den som hunnit läsa den då. 


Kanske kan man distansera, nyansera och läka sin egen sorg eller oro om man talar om eller lyssnar till andras? Vad händer inom en när man får berätta om sin egen? Vi reagerar och delar olika, varje möte och varje kunskap bygger mer förståelse inom oss. Hur fungerar jag eller du och hur påverkas vi av eller påverkar andra människor och deras liv? Vi tror på samtalet här.


Jag tackar för samtalet, jag tackar för rörelsen, jag tackar för skratten och jag tackar för tårarna. Jag tackar också för friheten, den frihet vi skapar tillsammans.


Välkommen åter. Välkommen du som ännu inte hittat hit.


A..





#Promenadprat #orossamtal #livssamtal #MångfaldTillsammans #Kulturtorget #Norrtäljekommun #Trygghetsfonden #freespin #MargaretaBörjesson #ordberoendeförlag #SensusNorrtälje #rörelsemotpsykiskohälsa #suicidezero

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...