onsdag 13 september 2023

Jag läser bara pocket, säger hon. Har du några pocketböcker?

 

Jag läser bara pocket, säger hon. Har du några pocketböcker? 

Då ska du titta där, säger jag och pekar mot pocketväggen. Hela väggen är fylld av pocketböcker, blandat fakta, romaner och deckare. De är sorterade i författarordning. 

Vilka är bäst? 
Mitt bäst eller ditt bäst?

Jag föreslår gärna - helst utifrån dina preferenser, men jag kan också peppa dig att gå vid sidan om dina vanliga spår. Jag föreslår t ex:


Pachinko (Lee)

Debutant 

Kaffe med mjölk (Ella-Maria Nutti

Röda korset 

Oppermanns 

Dörren (Magda Szabo)

Jackie (Anne Swärd)

Färskt vatten till blommorna 

Arvejord 

Annonsen (Lafon)

Mina onda tankar

Boktjuven 

Morgon i Jenin 

Stöld (Laestadius)

Detaljerna (Ia Genberg)

Allt jag fått lära mig (Tara Westover)

…med flera…


Om du vill ha en deckare, så har andra hyllat....

Pascal Engman (serie)

Sly (Sara Strömberg)

Skred (Sara Strömberg)

Underström (Magnus Abrahamsson) 

… och många fler…


Om du vill ha mys, skoj eller Roslagen, kanske…

Eli Åhman Owetz 

Karin Brunk Holmqvist 

Christoffer Holst

… och fler…


Med mera, med flera! 


Det finns massor i hyllorna, minsann. Det jag inte har i butiken, tar jag förstås hem åt dig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...