onsdag 29 december 2021

Bokcirkeln: Låt oss hjälpas åt för det godaste samtalet

Låt oss lyssna klart på varandra.

Låt oss låta bli att avbryta eller hugga in när någon talar.

Låt oss prata om innehållet.

Låt oss hjälpas åt att fördela ordet till alla. 

Vad kan vi lära oss av den här läsningen?

Låt oss föra ett positivt och tillförande samtal om de frågor som kan upptäckas i den här boken. 

Låt oss hjälpas åt för det godaste samtalet. 

Låt oss hålla oss till ämnet, d v s bokens innehåll. 

Bokcirkeln är tänkt som ett lugnt, utvecklande och tillförande samtal. Låt oss - tillsammans - gör det sådant! 


Låt oss välja bort tankar och ord som t ex:

- "den här fångade mig inte" 

- "den här var dålig" 

- "jag vill inte lägga min tid på sån här läsning." 


Boken är ett samtalsunderlag för bokcirkeln. Låt oss läsa också med de ögonen. Det är inte litteraturkritik, det är innehållsfrågor vi talar om. Syftet är ett uppbyggande samtal, där vi kan lära oss nytt av varandra. 

Hur har de andra läst, vad kan jag lära mig av det? 

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...