tisdag 23 november 2021

Människorna här är fantastiska!


Hon kom in genom dörren med några böcker till antikvariatet. Hon log och övertygade mig. Ja tack, sa jag. Vi talade om böckernas fantastiska kraft, jag njöt av hennes glädje och vänlighet. Vi talade om kylan och julgranen som har kommit på plats på torget. Jag berättade att jag just avslutat en text med ord om lussebullar.

Jaha, jaha, sa hon och log. Någon timme senare var hon tillbaka. Hembakt lussebulligt från fantastisk kund landade på bokhandelsdisken. Bara för att glädja.

Jag älskar människor som gör saker för glädje. Eller bara för att det ger en god känsla. Eller bara för att!

Bullen var fantastiskt god.

Tack, för allt ni är. 

Människorna här, i min bokhandel, är fantastiska, ja, oftast rent magiska!


A..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...