söndag 7 november 2021

6/11-21; Lördagspromenad i Norrtälje

Kulturtorget - Lilla torget i Norrtälje

Norrtälje kyrka med advokatvillan framför - fotograferat från snäckan i hamnen.

Ljusbäraren i Roslagsbro kyrka.


De höga hamnhusen i Norrtälje. Förändringen växer sakta fram. 


Foto; Anette Grinde


Jag promenerade genom staden. Jag gick längs gator och torg i vår stad, sökte kläder och små butiker. Jag behöver något nytt i klädväg och vill bara besöka lokala butiker i centrala Norrtälje. Det är viktigt att gynna den man vill ska finnas kvar. Alla butiker var inte öppna, ja, det är förståeligt eftersom det är helgdag. Den nyöppnade butiken "Sjötullsgatans Hamnbutik" , som ligger i det fina lilla rosa huset på vänster sida om man promenerar från Lilla torget ner mot hamnen, hade kläder från några av världens olika hörn. Tyvärr hittade jag inget som passade mig i smak och storlek, men det gör mig glad att se att lust och drivkraft skapar nya företag. Jag önskar dem verkligen all lycka till i deras strävan att lyckas med sin butik. Låt oss hjälpas åt att åstadkomma lönsamhet för deras butik. Folkets agerande spelar roll för människor som försöker göra vår stad till en god plats. Besök butiken. Handla när du besöker butiken. Även något litet spelar roll. Gör något mer än bara titta och rör. Handla. Skriv ett inlägg om glädjen, det vackra och var den finns. Gör skillnad i ett positivt drag. 

Tack, för att du bidrar till att göra vår stad till en levande stad. 

A..

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...