tisdag 9 november 2021

Demokratiska samtal; En brutalt ärlig historia - Per Nohr - onsdag 10 november 2021 kl 1700-1830

En brutalt ärlig historia - Per Nohr 
Föreläsning & samtal onsdag den 10 november 2021 
kl 1700-1830

Att leva som alkoholist i tolv år med tuffa konsekvenser som följde i fem år. Om det berättar jag om under föreläsningen "En brutalt ärlig historia". Nu lever jag som nykter alkoholist och med min berättelse vilja hjälpa fler att prata om alkoholproblem.

Drickandet gick så långt att jag var dagar från att gå bort. Det som gjorde och fortfarande kan göra ont är hur mycket det påverkade mina söner och hur nära det var att jag förlorade dom.


I projektet demokratiska samtal i bokhandeln talar vi om frågor som spelar roll. Dit hör t ex psykisk ohälsa, rasism, hat i kommentarsfälten, suicid, beroenden och liknande frågor. Det är frågor som hör livet till, men som också är svåra att tala om. Per Nohr berättar om sin resa, om alkoholism, om suicid, om följder och hur han tog sig ur. Vad gör livet med oss och hur hanterar vi det?

Välkommen du som själv är påverkad. Välkommen du som sett, känt och hört. Välkommen du som vill veta mer eller prata om saken.

Föreläsningen är kostnadsfri. Per Nohrs bok - En brutalt ärlig historia - finns att köpa i anslutning till evenemanget.

En brutalt ärlig historia - Per Nohr 
Föreläsning & samtal onsdag den 10 november 2021 
kl 1700-1830

Föranmälan krävs (pga lokalplanering); info😏roslagensbokhandel.se eller tfn 0708905731 eller på plats i bokhandeln. 

Välkommen till Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje




#demokratiskasamtal #pernohr #missbruk #psykiskohälsa #SPES #suicide. #sensusnorrtälje 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...