fredag 24 maj 2024

Att lyssna. Dialog. Samtal.

Trögt. 

Nu går det trögt hos mig. Vi har samtal som går i stå, där någon eller några säger emot, avstår från att lyssna. En gång, fem gånger, alltid. 

Det ligger möjligen i personligheten, viljan att prata, hens samtalsglädje, lyfta sin inställning, men i mitt rum vill jag så gärna att vi håller oss till ämnet och att alla får plats. Vi behöver se varandra, vi behöver se alla. Vi behöver hjälpas åt. 

Jag behöver uppmuntra några och få andra att backa en aning. Jag behöver göra det idag, imorgon och nästa dag. Igen och igen, utan att tappa orken för det goda samtalet. 

Välkommen, du nya dag.

A..


#roslagensbokhandel #platsendärsamtalförs #kulturtorget #bokvalsbordet #bokcirkeln #magiskasamtal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...