onsdag 10 april 2024

9/4-24. Jag tackar för tisdagens föreläsning om vackra Indien.



Jag tackar för tisdagens (9/4-24) föreläsning i bokhandeln om vackra Indien. Jag själv har en särskild förkärlek till detta myllrande land, där Leif och jag har rest vid flera tillfällen. 


Ann Eidervik och Britta Algulin berättade om sina upplevelser från sin resa i januari, som var något helt annat än våra. Varje resa, varje människa är unik, eftersom vi alla är olika, ser olika och upplever olika. Fakta är en sak, men upplevelsen är vår egen. 


De berättade t ex om studiebesök i prostitutionskvarteren, på soptippen där småbarnen var proffs på sopsortering, i skolan där barnen fått i uppgift att guida besöksgruppen runt i sin stad och om en (utmattande) vandring i fantastiska berg. Så många upplevelser, så många känslor, så många dofter och så många olika typer av förhållningssätt. 


Indien är så mycket: ett land att älska, att undra över och att lära sig mer om. 


Jag tackar Ann och Britta för föreläsningen. Jag tackar för glädje och intresse. Jag tackar för kunskap. Jag tackar alla besökare. Jag tackar för förundran, frågor och besöket.  


Tack.  


/Anette








#Indien #roslagensbokhandel #platsendärsamtalförs #Kulturtorget #sensusstudieförbund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...