måndag 11 januari 2021

Ditt eget speciella hus - Eva Sjöberg

- Ja, men så roligt med en faktabok om mitt eget hus, säger lillglinet när vi ses. Jag tycker ju jättemycket om att fundera över hur man bygger hus, vad man ska tänka på och så. 

- Min morfar bygger hus, säger hon. Jag vill också göra det när jag blir stor. 

Ditt eget speciella hus är en faktabok för barn i åldern 6-9 år. Den beskriver hur man kan tänka med tomt, hus, vatten, avlopp, el, grannar, djur, färger, tak och tvättmaskin. Ja, mer än så, för det är verkligen mycket att tänka på när man ska bygga ett hus. 

Hur stora rum ska man ha, egentligen? 

Det här blir en väldigt bra bok att läsa tillsammans med ett husfunderande barn. Ska ni själva bygga nytt eller flytta någonstans, så kanske det här är en bra bok att påbörja samtalet med. 

Roligt, nyttigt och fint. 

A..








#Dittegetspeciallahus #evasjöberg #tinnaahlander #idusförlag #roslagensbokhandel #norrtälje 


Tänk om du skulle bygga ditt eget hus! Och bestämma allt.

Vad kul det skulle vara, eller hur?

Skulle du bygga ditt hus i stan eller på landet?
Skulle huset vara stort eller litet?
Skulle du bygga hemliga rum och torn?

Lär dig en massa spännande fakta om husbyggen och material och bli inspirerad att bygga fantastiska hus åt både dig och dina vänner.

Boken är faktagranskad av Stadsbyggnadskontoret i Jönköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...