tisdag 12 januari 2021

Topplistan 2020/2021


Topplistan 2020/2021
 -- hos oss - utan inbördes ordning

Det här listan är alltså de böcker som har sålt mest i Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje under 2020/2021. 


Jag lever och du hör mig inte.

Handbok för demokrater

Pachinko - Lee

Att landa som en trana - Kajsa Ingemarsson

Dagar utan slut 

Där kräftorna sjunger - Owens

Dörren

Modersmjölken - Ikstena

Säg inget om Lydia - Celeste Ng

Övergivenheten - Elisabeth Åsbrink

Jackie 

Herrarna satte oss hit

Igår - Agota Kristof

Jag kan ha fel - David Natthiko Lindeblad

Med mig leker livet - David Grossman

Jag for ner till bror - Karin Smirnoff

Vi for upp med mor - Karin Smirnoff

Sen for jag hem - Karin Smirnoff

Ålevangeliet

Soffpotatisens träningsbok

Som pesten

Allt jag fått lära mig - Tara Westover

Bomullsängeln - Susanna Alakoski

Den stora skrivboken (m fl - trilogin om tvillingarna)

Dottern - Lena Andersson

Familjen 

Handbok för språkpoliser - Sara Lövestam

Livets tunna väggar - Nina Burton

Medlöparna

Ortala bruk

Serien om de sju systrarna (Lucinda Riley)

Renegater - Östergren

Roslagens skärgård igår och idag

Samlade verk - Sandgren

Slutet på historien - Guillou 

Söndagsvägen - Peter Englund

Testamente - Nina Wähä

Tritonus - Kjell Westö

Översten - Ola Larsmo


Jag blir varm i hjärtat av alla dessa fantastiska titlar. Så många fantastiska historier som berättas. Tack, ni alla som skriver. Tack, ni alla som läser. Tack, ni alla som talar om böcker med varandra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...