lördag 16 januari 2021

Mamma och Liten fjällvandrar - Moa Wall Kubilius & Heidi Kosenius



Heja, heja, säger jag till Moa Wall Kubilius & Heidi Kosenius, som här har hittat ett bra gemensamt spår. De här böckerna - om Mamma och Liten - med djur och natur, med äventyr och härliga bilder, tycker jag verkligen om. 

Lite skoj, äventyr i naturen, fina illustrationer, en rimsaga, lite äventyrliga olyckor, men tryggt och fint. 

Ja, det är fint avvägda sagor med härliga illustrationer. De är verkligen superfina att tillsammansläsa med barn som är ungefär 3-6 år. Ja, strax innan tre också, kanske? 

De här böckerna rekommenderas! 

I Mamma och Liten fjällvandrar de tillsammans. De tittar på kartan, de packar, Liten ramlar i bäcken, de skrattar, stretar och njuter tillsammans. Jag blir glad av närheten till äventyret, naturen och djuren. Illustratören namnger flera växter och djur, vilket också gör att man kan lära sig nytt - det blir lätt också för den som inte kan namnet på växterna eller djuren innn läsningen börjar. 

Jag blir glad av berättelsen. Jag blir glad av illustrationerna. Jag blir glad av tanken att föräldrar gör äventyrliga saker tillsammans med barnen. Böckerna om mamma och Liten är en perfekt ingång till dessa - och andra - fina naturäventyr.


Just nu i serien om Mamma och Liten

Mamma och Liten fjällvandrar. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...