lördag 13 maj 2023

9/5-23. Rapport från ett möte (Peter Streijffert och Blomstermat)

 9/5-23.Rapport från ett möte.



Peter Streijffert talade om Blomstermat och fick #Klimatboken i sin hand när vi tackade för kvällen. Han sken av blomsterenergi och glädje i sitt samtal och jag kan lova att ingen somnade när han talade. 


Ätbart, färgglatt, naturvänligt, klimatsmart, gästvänligt och utan raka rader. T o m jag, som inte odlar, blir frestad att se växter växa i ett blomstrande hav av färg och oreda, i jord som består av näring av hög kaliber. Blomster på bordet, sånt som kan ätas och drickas, kommer att finnas också på mitt matbord framöver. Det ser jag fram emot.


Innan blomstren vårdats och vuxit ska boken läsas och njutas. Några exemplar finns kvar i bokhandeln. Tar de slut tar jag hem fler, förstås. Jag tackar stort för tisdagskvällens solskensbesök i ett fullsatt Cafe Rekommenderas i Norrtälje.


Välkommen till Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje för ett bokbesök idag.


Tack, ni alla som deltar i våra samtal och samarbetar för mer till fler.



Tack, Peter Streijffert. Må Klimatboken ge dig många nya samtal och mycket glädje.


Tack, Norrtälje trädgårdsförening. 

Tack, Cafe Rekommenderas i Norrtälje för en fantastisk plats att vara på.

Tack, #Klimatgruppen och #klimatcirkeln 

Tack #RoslagenKalevala. 

Tack, Roslagens Sparbanks stiftelser för deltagande i #norrtäljelitteraturdagar och #norrtäljekulturvår 

Tack, mitt kära bokhandelsfolk och #bokhandelnsvänner 

Tack, Norrtälje kommun för deltagande i #norrtäljelitteraturdagar och #norrtäljekulturvår 

Tack, #Naturskyddsföreningen 

Tack, Sensus studieförbund i Norrtälje 


Tack, alla fantastiska blomstermänniskor.


Tack, hälsar Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje och Norrtälje litteraturdagar som just nu pågår som mest.


Välkommen till Kulturtorget idag.













#blomstermat #klimatboken #roslagenssparbanksstiftelser #egenproduceradbank #sensusnorrtälje 

#roslagensbokhandel #kulturtorget #platsendärsamtalförs 

#peterstreijffert #bluepublishing #caferekommenderasnorrtälje 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...