söndag 14 maj 2023

12/5-23. Jag tackar författarna. Jag tackar alla besökare. Jag tackar vädergudarna.

 Fredag den 12/5-23, under Norrtälje litteraturdagar, hade vi boksignering & möten med författare på Kulturtorget. 


Barnböcker, ungdomslitteratur, poesi, fantasy, deckare från Roslagen, historiska berättelser och verklighet om människor mötte besökarna som vandrade på stadens gator och torg under fredagen. Solen flödade, vinden fläktade skönt i håret och en glass syntes i nästan varje hand. Våren är verkligen här. Det är en härlig tid, eller hur? 


Jag är glad och tacksam över alla författare som skriver, stryker, lägger till, funderar, korrekturläser femton varv och tar hjälp av andra yrkesgrupper för att ge oss litteraturen, fantasin, färgerna, tankarna och känslorna som uppkommer i läsningen. Utan alla dessa författare vore världen en fattig plats. Med dem skapas mycket nytt inom oss, det är en fröjd, ja, ren magi. 


Jag tackar författarna. Jag tackar alla besökare. Jag tackar vädergudarna. 



Gisela Nadasy.

Det blev inget sommarlov. 


Emelie de Lancey. 

Det brinner i skogen!


Cecilia Sjögren. 

Svallvåg.


Urban Skoglund.

 Lilla fågel


Jessica Olsson

Magisk poesi!


Gisela Dahlqvist. 

Mot alla odds.


Martin von Pfaler. 

Den förgiftade källan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...