fredag 18 juni 2021

Peter hälsar på...

Peter hälsar på hos mig i bokhandeln. Han talar en stund, gläder mig och går vidare. Han ber om ursäkt, fast han inte behöver. Vi talar om naturen, torpet och fåglarna som har försvunnit. Vi talar om gräsklippning, vandringsleder, cykelturen över den sliriga stigen eller varför han inte ställer av bilen. Han borde ha fört dagbok, har han sagt många gånger. När försvann fjärilen, insekterna och fåglarna? Varför minns jag inte?  Kanske är det tid att börja anteckna snart? Så jag ser hur livet utvecklas i naturen? 

- Ja, jag har en treårs-, femårs- eller tioårsdagbok här, så det är bara att köpa en sådan och börja. 

- Ja, det var en bra idé, den ska jag fundera på. Samma lika, vecka efter vecka. 

Nyligen fattade han sitt beslut. Ja, en treårsdagbok, där det räcker att anteckna det viktigaste, inte ge för höga krav. Lite lagom. Det viktigaste. Eller det jag vill. Sovra och fundera. 

- När och vad ska du skriva? Vad är det du vill berätta för dig själv? 

- Morgontid. Livets gång. 

Han var glad. Det är han nästan alltid. Jag blir glad av honom. Jag ser fram emot fortsatta samtal om anteckningarna i dagboken, förändringarna över tid och vad han vill anteckna där. 

Peter gör mig glad. 

Tack för fantastiska människor. ❤️

A..




Lilla Naturguiden - Flora

är en fantastisk liten bok att 
ha med på färden. Den innehåller 
massor, passar precis i fickan och 
kan lära oss mer när vi vandrar
i vår magiska natur.
Missa inte den!




#dagbok #treårsdagbok  #naturensväxlingar #fåglar #roslagensbokhandel #välkommentillnorrtälje  #välkommentillbokhandeln  #människorärfantastiska #tackförvänligheten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...