måndag 28 juni 2021

Min vän Charlotte - E B White


Min vän Charlotte - E B White

Wilbur trivs bra i grisstian under ladugården, där han bor tillsammans med fåren och gässen. Men så en dag får han veta att bonden tänker slakta honom och Wilbur vet inte vad han ska ta sig till. Då kommer en ny vän till undsättning

E B White är en väl läst barnboksförfattare. Hans barnböcker finns i svenska utgåvor med färgbilder av Jenny Berggren. Britt G. Hallqvists klassiska översättning av Min vän Charlotte har här reviderats av Kerstin Backman.


*** 😏 ***


Hur har vi det på gårdarna? Hur har djuren det? Jag tänker på djurrättsaktivister, hat och hot i kommentarsfälten och otryggheten i det verkliga livet. Hur extremister förstör för de mildare aktivisterna, de som vill påverka på konstruktiva grunder. Kärlek är grejen, eller hur? Kärlek till djuren och naturen, kärlek till vännerna på platsen. 

Låt oss vara aktivister med känsla i själen. 

Låt oss läsa Min vän Charlotte. Ja, låt oss alla göra det. 

Peppelipepp för en fin dag idag. 

Välkommen till Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje. 


*** 😏 ***


#minväncharlotte #ebwhite #atriumförlag #enperfektpresenttillenbarnfamilj #djurvän #barnböcker 6-9 år #högläsningsbok #barnboksklassiker #läsbaraläs #njutbaranjut 


"En underbar klassiker för nya läsare att upptäcka, med Jenny Berggrens fantastiska illustrationer." - Agneta Warheim, BTJ


 #roslagensbokhandel #enriktigbokhandel #handlalokalt #ettlevanderoslagen #välkommentillbokhandeln #välkommentillnorrtälje 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...