torsdag 12 november 2020

Glöm inte reflexen idag!



Jag börjar dagen med en stunds läsning i boken; När mammor dör. Charlotte Sirc har samlat berättelser från döttrar vars mödrar dött. De har dött på olika vis, som t ex suicide, ålder eller sjukdom. Ibland har mödrarna försvunnit ur döttrarna liv utan förvarning och ibland har processen varit längre. Bearbetningsprocessen, hjälp från omgivning och samhälle eller känslor som var och en bär inom bär inom sig kan hjälpa andra. Bara att läsa om andra kan hjälpa. Jag läser en berättelse per dag. Sörjer. Njuter. Bearbetar. Funderar.

På lördag blir det prat om den här boken vid bokhandeln, för då kommer Charlotte Sirc och signerar sin bok. Välkommen till Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje och prata med henne då. Kläder efter väder och noggrann distans, är våra förhållningsorder där. Visa varsamhet om varandra. 

När jag läst en stund klär jag mig och ger mig ut på en stunds mörkerpromenad. Eller nej, jag tänker ju faktiskt springa. Jag klär mig för att synas. Gulgrön (knallfärgig) jacka. Reflexig mössa, reflexväst och om benen slår jag två reflexer som jag fått av Norrtälje Energi. Jag ser tydligt att (eller när) jag syns eftersom bilarna bländar av när de möter mig i mörkret. Enkelt. Snabbt. Bra. 

För dig som saknar en reflex (eller behöver en till) - kom till mig i bokhandeln i Norrtälje - vid Lilla torget, så får du en av mig idag. (Hojta i dörren så slipper du gå in om du inte ska handla). Norrtälje Energi har med stor generositet lämnat en bunt reflexer till mig som jag kan dela ut. Det skapar värme i själen, glädje i sinnet och plus i kanten i trafiken - kanske både hos dig och mig. En himla bra grej, vill jag säga att det är. Jag ger en stor guldstjärna till dig som är noga med reflexerna. Jag ger också en stor guldstjärna till Norrtälje Energi som ger mig möjligheten att sprida dessa utan kostnad för mottagaren. 

Tack, väldigt mycket tack. 

Peppelipepp för en finfin dag idag.

A..



#närmammordör #charlottesirc #ordberoendeförlag #boksignering #sensusnorrtälje #kläderefterväder #vihållerdistans #tvåmetersregeln #roslagensbokhandel #norrtälje #välkommentillbokhandeln #dinlokalabokhandel #enriktigbokhandel #handlalokalt  #reflexer #norrtäljeenergi #rörelseglädje #rörelseglädjeNorrtälje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...