fredag 6 november 2020

Hon tjuvlyssnade, minsann....

Jag har Löparklubben Roslagens tränings- och tävlingskläder i bokhandeln, så att klubbfolket ska slippa åka till Uppsala när de behöver nytt. Häromveckan kom en ny medlem in och skulle ekipera sig. Han hittade vad han skulle ha och nöjd och glad gick han sin kos för nya äventyr. Häromdagen kom han in igen, berättade att han sprungit sitt första maraton - Stockholm maraton, fast ensam - och var nöjd och glad. Vi hade ett fint löparsamtal där. Ja, han köpte en bok också. 

In i butiken kom en kvinna. Hon stod och väntade till vi var klara med vårt löparsamtal och kom sen fram och handlade. Nästa dag kom hon tillbaka. Hon refererade till den långsmala grabbens och mitt samtal och berättade att hon också sprungit maraton och nu längtade efter ett sammanhang. Det ledde till ännu ett härligt löparsamtal och en stund senare lämnade hon butiken med en notering om löparklubbens hemsida. Jag håller tummarna för att hon hittar rätt och att jag får se henne igen. 


Att tjuvlyssna på andras samtal kan leda till nya, fina samtal och kommande fantastiska möten. 


Välkommen till Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje idag. 


Glad blir jag för att - om - du köper en bok hos mig idag! 


A.. 



#roslagensbokhandel #lkroslagen #konstruktivasamtal #Peppelipepp #handlalokalt #norrtälje #ettlevanderoslagen #välkommentillbokhandeln 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...