onsdag 9 augusti 2023

Jag finns kvar. Bokhandeln finns kvar. Aktiviteterna finns kvar. Glöden finns kvar.


 Jag finns kvar. Bokhandeln finns kvar. Aktiviteterna finns kvar. Glöden finns kvar. 

 Men, det är förstås viktigt att börja fundera över framtiden. Det är dags för mig att börja fundera över den.


Norrtelje tidning (web) idag!
https://www.norrteljetidning.se/2023-08-09/nu-saljs-sista-bokhandeln-i-norrtalje

När jag - bokhandlerskan i Norrtälje - köpte den här platsen tog det lång tid innan de tidigare ägarna hittade rätt köpare, därför inser jag att det är tid att fundera över det. För mig är den här platsen fantastisk, med alla möten, med alla människor och med all fantastisk litteratur. Platsen och människorna är som guld för själen!

Detta kommer att fortsätta, säkert flera år med mig vid rodret, innan rätt person står framför mig och säger ja, jag vill! Så ja, bokhandeln är till salu, men rätt person, rätt driv och rätt lust är en förutsättning för köp, eller hur! 

Efter mig kommer därför en annan kulturdriven stjärna - för det måste ju vara en glödande person i bokhandeln, eller hur! Vem det är, får tiden utvisa.

Idag är en ny dag - med prat om kultur, med samtal om litteratur och med möten där själen får plats.

Därutöver har vi lediga platser i bokcirklar, nya samtal och/eller föreläsningar om demokrati och andra viktiga frågor, och boksignering i vanlig ordning nu och framåt.

Välkomna till bokhandeln idag, i morgon och varje dag framöver.


På bokhandelns hemsida och i bokhandeln finns information om plats, förutsättningar, bokhandeln, vad som säljs, med mera. Välkommen till Kulturtorget, platsen där samtal förs!

Den sista bokhandeln i Norrtälje - vill förbli bokhandeln i Norrtälje! 


Vänta inte till sen med att göra stordåd. Gör`t redan idag!

Anette Grinde
tfn 0708905731
Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje.









Klicka på bilden för att komma till texten hos Norrtelje Tidning (9/8-23)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...