lördag 5 augusti 2023

Jag tackar var och en som ingår i det lugna, lyssnande samtalet.



Känslan och värmen i rummet sätter sig i min själ. Vi talade om En oändlig väntan. Den är vilsam, vacker, sorglig och mänsklig. Boken är fantastisk, man längtar till nästa lässtund. 


Gruppen talar om boken. De fördjupar sig, tar upp fråga efter fråga, vänder den i ljuset, lyssnar på varandra och lär sig mer - om boken, om livet, om sig själva och vi får en fantastisk stund tillsammans. Det är ett konstruktivt och vänligt samtal som spelar roll för var och en i rummet, det gör skillnad för dagen. Det får min själ att må bra. Det spelar roll för min dag. 


Stunderna med samtal om litteraturen, om människorna som befolkar böckerna, om deras liv, göranden och känslor - som också lär oss förstå hur vi och andra fungerar - är magiska. Jag tackar var och en som ingår i det lugna, lyssnande samtalet i bokhandeln. Ni lär mig så otroligt mycket om liv och mänsklighet. 


Tack. Ni är guld för min själ. 









 

#gaellejosse #enoändligväntan #ElisabethGrateBokförlag 

#Roslagensbokhandel #Kulturtorget #platsendärsamtalförs 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...