torsdag 5 maj 2022

Perspektiv på skam


Ge mig förslag på ämnen till våra demokratiska samtal, säger jag till kvinnan framför mig. Skam, säger hon, låt oss tala om skam. 


Jag känner en rysning i kroppen. Jag funderar kring hur vi kan tala om skam och vem som vill. Jag talar med en annan kund om saken. Hon talar om ålder, hur olika det kan vara. Fostran, tiden, kultur, kön, med mera spelar kanske roll. Hur känner du kring skam? Ska vi tala om saken i bokhandelns projekt Demokratiska samtal? 


Vilka böcker finns som grund för ämnet? 


A..



Välkommen till 

Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje



#närjagdöljermittansikte #perspektivpåskam #beritokkenhaug #demokratiskasamtal #magiskasamtal #vimåsteprata  #roslagensbokhandel #norrtälje #välkommentillbokhandeln #sensusnorrtälje #välkommentillnorrtälje 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...