tisdag 13 april 2021

Hon hatade, fast hon inte var där


"Jag tänkte på självmord, mitt eget. Jag drömde mardrömmar, skrek i sömnen och vaknade av skräcken för hatet. Det hon skrev på nätet var inte sant, men 150 okända människor hängde på. De avskydde, hatade, hetsade varandra. Jag såg vänner som hatade. De trodde på fullaste allvar att den bild de frammanade var sann. Det var den inte. Jag vet, jag var där. Nu vill jag inte leva. Hatet - orden på nätet - hade sönder mig."


I projektet #demokratiskasamtal talar vi om självmord - den 3 maj. 


SPES - en kunnig organisation i Norrtälje som för samtal med den som är suicideberörd - deltar i samtalet. (Max 5 personer i detta samtal). 


Den 27 april talar vi om demokratifrågor med utgångspunkt från boken Handbok för demokrater. Där kan vi vara fler. Max fem personer i rummet, resten digitalt.


Hör av dig, du som vill delta i samtal för en bättre värld. 


A.. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...