torsdag 13 januari 2022

Christer Hermansson - Kontorschefen och cellisten – prosatexter om arbete, chefskap och liv

 

Jag upptäcker Christer Hermansson genom en kund. Han talar varmt och länge, som om de haft en lång relation. När jag dyker in i information om författaren upptäcker jag att han har skrivit rätt mycket. Det dyker hela tiden upp nya författare att förkovra sig om. Det är verkligen fint! 

Hermanssons senaste alster - Kontorschefen och cellisten - läggs nu på nattduksbordet. Dolda gudar kommer först på läslistan, men dessförinnan ska jag läsa klart Debutant, om Ryssland, staten och mänskligheten. Kontorschefen och cellisten är liten och tunn, så den kanske t o m får plats emellan. Det tål att tänkas på.  Jag känner lust och längtan för läsningen. Vi dödar Stella ligger också högt på listan. Prioritet, god läsning. 

Kontorschefen och cellisten – prosatexter om arbete, chefskap och liv, är en bok som bygger på Christer Hermanssons erfarenheter som bibliotekschef, museichef, kultur- och kontorschef i Strängnäs kommun, där han varit verksam sedan 2006. 

Jag vill alltid prioritera den godaste läsningen, men ibland är det så mycket så det inte hinns. Det här ska i varje fall hinnas. 

Vad läser du, just nu? 

A..


#ChristerHermansson  #kontorschefenochcellisten  #Tromboneförlag  #Roslagensbokhandel  #Doldagudar  #vidödarstella  #debutant   #skattkammare  #kulturtorget 


Bibliografi Christer Hermansson enligt wikipedia;   https://sv.wikipedia.org/wiki/Christer_Hermansson
  • 1990 – Inklination
  • 1992 – Galleri
  • 1994 – Cilliman
  • 1999 – Världen är bara prat
  • 2001 – Ich bin ein Bibliothekar!
  • 2003 – Jag önskar att jag vore lika vacker som Sebastian tror att han är
  • 2006 – Pappa Luigi betraktade mina smala handleder
  • 2008 – Varför har inte fler bibliotekarier läderbyxor?
  • 2010 – Kulturchefen
  • 2011 – Det är jag som är chefen!
  • 2012 – Kontorsmannen
  • 2014 – Förälskelsebok
  • 2014 – Jag, Bruce och Preben
  • 2015 – Det är väl inget jävla bibliotek heller!
  • 2017 – Avanti! - en roman om New Public Management
  • 2018 – Cilliman i Florens
  • 2020 - Två slipsar - en kontorsroman
  • 2021 - Kontorschefen och cellisten - prosatexter om arbete, chefskap och liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...