lördag 10 juli 2021

Jag tänker på hur genomjävligt livet kan vara

Jag tänker på psykisk ohälsa. Hur genomjävligt livet kan vara. Hur många som har det tufft och hur orolig omgivningen kan vara för den som inte mår bra. Jag tänker på de samtal vi haft i bokhandeln om oro för andra och hur viktigt det är att få prata, bara prata med någon som lyssnar och försöker förstå. 

Vi ska ha ett nytt sånt samtal i juli igen. Känner du någon som har det tufft, ältar och behöver prata - så tipsa hen gärna om samtalen i bokhandeln i Norrtälje. Behöver du själv? 

Själv är jag innerligt tacksam för min löpning. Den gör skillnad både psykiskt och fysiskt. Fysisk rörelse gör helt klart skillnad. Utan den vill jag inte vara. Ja, jag är också innerligt tacksam för all klokskap - genom viktiga samtal - som jag får del av i alla våra samtal i bokhandeln. Utan dessa vill jag inte vara. 

Vill du vara med? 

A.. 




***  

21 juli 2021 kl 1700-1830. 

Är du orolig för egen eller en närståendes hälsa

Samtal i liten grupp. 

Inget åtagande för dig om fler gånger, eller något annat måste. 

Vi kommer att mötas flera gånger. 

Välkommen du - som vill och behöver ett samtal med andra i liknande frågor. 

Föranmälan. Max 5 personer. Kostnadsfritt. 

Plats: Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje. 

Arrangör: SPES Norrtälje & Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje. 

(Vi möts inomhus) 


Föranmälan så snart som möjligt 

Tfn 0708 905 731 

Mejl info😏roslagensbokhandel.se 

Eller genom ett besök i Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje 


SPES = RIKSFÖRBUNDET FÖR SUICIDPREVENTION 

OCH 

EFTERLEVANDES STÖD




#spesnorrtälje #psykiskohälsa  #sensusnorrtälje #suicidezero #köksbordssamtal #roslagensbokhandel #sänktröskeln #goodenough #varstolt #brytendåligvana  #njutdagensomdenbästa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...