fredag 27 september 2024

Återbruk!

Jag skriver alltid ut kvitton, för alla köp som görs i butiken. Många önskar inte kvittot, så det lämnas ganska ofta kvar i butiken. I bokcirklarna används de som antecknings- eller röstsedlar när deltagarna ska välja nästa bok. 

De ska ha två röstsedlar vardera. Häromdagen uppstod en "slöseridiskussion" där några gav uttryck för att varje kvitto kunde delas på två. De är så stora, så det känns slösigt annars, sa någon. 

Det kanske kommer sig av att jag (nog) brukar ge deltagarna ett avrivet kvitto, alltså ett kvitto delat på två. Nu gjorde de det själva. 

Jag ler och tänker att det är en fin och enkel återvinningstanke, när deltagarna tänker så. Tänker de så om ett kvitto, så tänker de på miljö och klimat i andra termer också, tolkar jag det som. Jag tackar för deras omsorg om miljön. 

Tack. 

A..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...