fredag 26 mars 2021

Jag läser Mitt Roslagen


Jag läser Mitt Roslagen 25/3-21 och blir glad. Friskis & Svettis lever och utvecklas. Det är vackert att se ihärdigheten. Jag längtar så mycket tillbaka dit. Jag var där väldigt ofta i mitt tidigare liv. Just dit, till Friskis, vill jag gärna igen. Träning är livsnödvändigt. Rörelse är magi. 

Jag hittar flera positiva ord om vaccinationer. Det pågår framåt, sakta, men framåt. Det ger hopp. Människor kommer in i butiken och skiner av glädje. Idag har jag vaccinerats, säger de. Jag kan snart få träffa mina barn och barnbarn. Det skiner lycka där. Så vackert. Så fint. 


Roslagens Sparbanks fantastiska stiftelser delar ut resurser från Jubileumsfonden. Det blir spex och spektakel på gator och torg i sommar. Norrtälje 50 år. Så fint, så fint. 


Och så jag själv som får skriva om samtal, människor och fantastiska böcker. Det är magi och ger bubbel i min själ. 


Jag blir också riktigt glad över att Mika Wallander börjar skriva i tidningen. Hon kan, hon. Det vill jag lova. Hon talar om tid och rörelse, tankemöda och sällskap. Att gå är att vila, ja. Det är viktig återhämtning. 


Det blev mer om böcker i tidningen än det jag ordnat om. Kjell Ekberg har skrivit Galna greven och mordet på Svanberg slott. Det låter skoj, tänker jag. Roligt med artikeln. Jag hoppas att han får sin vaccination snart. Då kanske han vill komma till bokhandeln och signera sin bok. Jag gillar författare. Utan författare är vi ingenting. Så fattiga vi skulle vara utan alla berättelser. 


Lokal grönska och växande entreprenörskap gör mig också glad, liksom också ord och uppmärksamhet kring Norrtälje FN-förening (40 år). Man blir glad över framåtanda och drivkraft, eller hur? Och så fantastiska Linda Sjögren och Sofie Ahlholm som rörelsepeppar så det står härliga till. 


Mitt Roslagen 25/3-21 gör mig glad. Visst har du fått den i din brevlåda? Annars kan den läsas här:

https://issuu.com/mittro/docs/mittroslagen_210325


Anette Grinde - bokhandlerska i bokhandeln i Norrtälje. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...