onsdag 31 mars 2021

Demokratiska samtal

Stort tack, för gårdagens samtal i projektet demokratiska samtal. Några deltog i rummet och övriga digitalt, totalt blev vi tio personer. Det är tur att den digitala mötesformen finns, annars vore detta inte möjligt. 

Samtalet var värdefullt, fantastiskt, svårt, lätt, magiskt, skrapigt, vackert och  tufft. 

Det blir otroligt många tankar efter dessa samtal, tänker jag. Man - jag - behöver fortsätta bearbeta saker som sagts. Det känns, för mig, oerhört nyttigt och tillförande att höra, fundera och samtala om dessa frågor. Ni är guld för min själ, lär mig nytt. Tack. Jag hoppas att det betyder liknande för er som deltar i samtalet.

Vi talade med utgångspunkt från texter ur boken Handbok för demokraterMohammad Fazlhashemi, Hedi Fried, Anita Goldman och Göran Greider.

Här hittar ni grundlagarna; 

Inspelad demokratifrukost - att skydda vår demokrati, konstitutionen.

Vid vårt kommande möte (om ca 4 veckor, jag återkommer med datum) har vi Handbok för demokrater - de fyra kapitlen som ligger efter Göran Greider som samtalsunderlag. 

Stort tack för samtalet.

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...