tisdag 13 augusti 2024

Demon Copperhead. Barbara Kingsolver.

Demon Copperhead. 

Barbara Kingsolver.

Vinnare av Pulitzerpriset 2023.


Herre, min tid.


Boken Demon Copperhead är väldigt prisad och vi läser den i vår bokcirkel. Jag tänker på maskrosbarn och förödande familjerelationer, jag tänker på förälskelser och kvinnor som faller för vackra idioter, på män som slår och plågar sina hustrur. Jag tänker på hur kärlek förändras, hur hjälplösheten fångar och hur det skadar barnen. Jag tänker på beroenden och hur hjälp kan skada något oerhört. 


Herre, min tid. 


Boken är fångande, jag vill verkligen veta hur det går för Demon. Han är en överlevare, men även som sådan behöver man ha vettiga vuxna omkring sig. Det har han ibland, men definitivt inte alltid. 

Det här är en bok att läsa, missa den inte!

 

Mer om boken här.



#demoncopperhead #barbarakingsolver #norstedts #platsendärsamtalförs #våldinärarelationer #misshandelinomhemmetsväggar #mord #våldtäkt #pulitzerpriset 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...