söndag 11 augusti 2024

8/8-24. Samtal om Mest kränkt vinner.


Vi möttes för ett samtal om Mest kränkt vinner

Jag ställde fika på bordet, men ingen hade tid att fika. Jag sätter alltid av 1 1/2 timme för samtalen i vårt rum, här drog de över, de hade mer att säga än vad som rymdes i den avsatta tiden. 

Det är roligt när samtalen fördjupas, i mitt rum eller ditt. Fördjupning gör mig glad.

Det var ett lugnt och vackert samtal som rymde frågor om t ex religion, individualism, invandring, samhällsutveckling, vi och dem, "jag känner inte längre igen mig i vårt samhälle" och vad kränkthet är. Ja, och om vem som upplever kränktheten och konsekvenserna av det.

Det är intressant att notera att ingen i rummet själva upplever sig kränkta. 

Om den här boken talar vi gärna mer. 

Rekommenderad läsning.

A. 



#larsåberg #mestkränktvinner #karnevalförlag #roslagensbokhandel #kulturtorget #platsendärsamtalförs 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...