tisdag 17 januari 2023

Kom i form - med din slowcooker


Vill du laga mat i din slowcooker

Här hittar du recept för både vardag och fest som är kaloriberäknade samt visar gram och procent av protein, kolhydrater och fett så du kan ha koll på vad maten innehåller. 

Exempel på recept • Pulled pork-wrap kebabstyle med sötpotatisröra och picklad rödlök • Nordafrikanska köttbullar med ägg • Thaiinspirerad pulled beef med sötpotatisbröd och mangosallad • Lyxig fiskgryta med saffran, fänkål och apelsin • Indisk lins- och böngryta med potatis 

Du kan använda kokboken som hjälp om du vill gå ner i vikt, hålla vikten eller bara äta gott

Recepten kan även användas som stöd om du är med i något viktminskningsprogram och vill ha koll på kalorierna. Det är också viktigt att fundera över vilken form just du vill ha och varför du vill ha den formen. I boken finns också två temaavsnitt om aktivitet och träning, som gör under för både kropp och själ. 

Boken hjälper dig att komma i just din önskade form samtidigt som du äter fantastiskt god mat! 

Slowcooking åt alla!


Vad är att komma i form, eller att vara i form? För mig är det rörelse och att äta gott och näringsriktigt. För mig är det näring och rörelse så att jag orkar hela dagen och hela livet. Jag vill egentligen inte tänka att jag ska komma i form, jag vill alltid vara i form. Hur tänker du om att vara i form? Vad är form för dig? 

I den här boken lagas maten med långsamhetens lov. Den lagas långsamt och försiktigt, vi steker eller kokar inte hårt. Ris, kyckling, pasta, lax och köttfärs. Grönsaker, nötter, pizza, rotfrukter och allt-i-ett grytan inte att förglömma. Man kan börja från början eller mitt i. Man kan njuta det man vill och lämna resten därhän. Här finns säkra kort, sån´t man känner igen. Här finns också nytt att prova. 

Kom i form - med din slowcooker - Linda Lagerstrand - är verkligen en bok att prova. Gör det, vetja! 


Välkommen till 

Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje



#Komiformmeddinslowcooker  #LindaLagerstrand #komiform #slowcooker #isabergförlag #kokböcker 

#roslagensbokhandel #kulturtorget #platsendärsamtalförs #roslagen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...