fredag 10 maj 2019

Väninnekören - Åsa Beckman


Jag läser Väninnekören av Åsa Beckman - utgiven på Brombergs förlag. Hon säger själv att hon skriver Om livet bland kvinnor och män. Ja, om oss alla och vad som utmärker oss på olika sätt. Själva titeln - Väninnekören - har hon lånat av Lena Andersson, som haft begreppet i sina böcker.

Åsa Beckman är krönikör på DN. Jag får erkänna att jag inte läst henne så ofta, kanske mest beroende av att jag inte haft papperstidningen på ett tag och därmed missar en hel del av det viktigaste i tidningen. Oaktat detta får jag nu flera av hennes krönikor i bokform och kan läsa en eller tre när lusten faller på.

Det jag hittills läst är tankeväckande, viktigt och inspirerande. Man blir ömsom glad och ömsom förbannad, men det senare får användas ur perspektiv förbättringspotential istället för fortsatt vrede i destruktiva termer.

So far - bra bok! - intressant - tankeväckande - rekommenderas!

Vi har boken i Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje.

Välkommen!

A..



Hör av dig om du vill vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...