onsdag 8 maj 2019

Insekternas planet - Anne Sverdrup Thygeson


För varje människa som lever på jorden finns det 200 miljoner insekter. De finns överallt – på de högsta bergen, men också i Londons tunnelbana där till och med en egen, unik art av myggor utvecklats. Men trots denna biologiska framgång blir de nu allt färre.

Insekternas planet är den norska professorn Anne Sverdrup-Thygesons förklaring till varför hon fascineras av insekter – och varför vi måste bry oss mer om dem.

Det här är en bok för vår tid, tänker jag när jag får boken i min hand. Det är en bok för nu, eller hur? Här lär finnas något att lära oss mer om - vår natur är viktig och vi behöver alla veta, lära oss mer. Särskilt i en tid som denna, när miljömedvetandet vaknar och vi inser att vi alla måste handla.

Kan man bokcirkla om den här boken, tro? Ja, jag lägger den på bokvalsbordet för cirklarna, så får vi se vad de säger. Pepp, säger jag.

Kom in i butiken och titta på den, vet ja!

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...