tisdag 19 oktober 2021

Tacksamt glad.


Igår arrangerade bokhandlerskan en föreläsning om en ny bok om Ferlin.

Hans och Stina Rutberg berättade personligt om arbetet bakom boken. De visade bilder, talade om Ferlins arbete, livsgärning och människor omkring honom. Det var fint. Jag blir tacksamt glad att vi återigen kan - försiktigt och med god distans - mötas med föreläsningar, samtal och liknande.

Min lokal i bokhandeln var för trång. Där vill jag inte ha mer än kanske åtta. I det här samarbetade vi med Svenska kyrkan. De har bra och omfattande verksamhet, är en god samverkanspart och har bra lokaler. Vi var i Mariagården, som är en bra lokal. Jag vill tacka Svenska kyrkan för samarbetet och hoppas att vi kan samarbeta igen när tider, ämnen och förutsättningar passar. Jag vill gärna samarbeta med bygdens organisationer - kyrka, föreningsliv, företag, kommun, bank eller vad det nu månde vara. Samarbeten ligger högt i kurs hos mig. Det kan ge mer för fler. Mer kultur åt folket är en devis att följa, eller hur?

Tack, ni som kom. Tack, Svenska kyrkan, Norrtälje. Tack, Sensus studieförbund, Norrtälje.

Tipsa mig gärna om fler författare, fler samtal och fler kulturnedslag som ni tycker att jag som bokhandlerska gott kan ordna.

A..



Vi samarbetar med Sensus Studieförbund
i alla våra arrangemang i bokhandeln


Nytt i bokhandelskalendern inom kort!

Tisdag 2/11-21 - kl 1700-1830; Demokratiska samtal. 
Om demokrati och diktatur. Om ickevåld. 
Föranmälan krävs.

Onsdag 10/11-21 - kl 1700-1830; Föreläsning & samtal. 
En brutalt ärlig historia - Per Nohr. 
Om beroende, missbruk, psykisk ohälsa, suicid. 
Föranmälan krävs. 

Måndag 15/11-21 - kl 1700-1830; Boksamtal. 
Omi Söderblom berättar 
om Staffan Söderblom och Wallenbergaffären.
Nytt ljus i ett trauma. 
Föranmälan krävs. 

Onsdag 24/11-21 - kl 1700-1830. Samtal 
om egen eller annans psykiska hälsa. 
Välkommen du - som vill och behöver ett samtal 
med andra om dina orosfrågor. 
Samarbete med SPES. Liten grupp. 
Föranmälan krävs.  


Anette Grinde
tfn 0708 905 731
info 😏 roslagensbokhandel.se
 
Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje

Vi samarbetar med Sensus studieförbund
i de aktiviteter vi genomför i bokhandelns regi.

Vi tackar för allt stöd och all glöd vi får 
från Sensus Norrtälje i vårt dagliga arbete. 
Tack!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...