lördag 12 oktober 2024

12/10-24. Oj, hoj, det där var skoj.

Oj, hoj, det där var skoj. 

Jag besökte Wallinska äldreboendet i Norrtälje och pratade om vår Indienresa. Vi har cyklat längs Indiens kuster, senast 2013. Om resan längs den östra har jag berättat, med ord och bild.

Vi bytte våning, meckade projektor och dator, möblerade om, hängde filtar över fönstren och använde kuddar för att låsa fast mörkerfilten. Vi klättrade på stege och lyckades två gånger tappa ljus i golvet. Vi satt stolarna nära så att alla skulle se och höra. Med gott samarbete blev det bra, ja, det blev härligt härligt och trivsamt bra.

Det var skoj att berätta om vår resa i fantastiska Indien för de årsrika på boendet. De var intresserade och gav uttryck för att jag uttryckte mig tydligt, att allt var begripligt och att det var intressant. Man blir glad av sånt.

Härnäst ska jag berätta om detta på Rospiggen. Kanske vill de också lyssna på Humanas boenden i Norrtälje? Glad blir jag då. 

Jag har tidigare besökt Kavat vårds äldreboende i Rimbo och Enebergs boende i Norrtälje. Också det var glädjefyllt. 

Roslagens Sparbanks stiftelser sponsrar, så det är gratis för boendet och de boende. Vi tackar stiftelserna för detta. 

Tack. 


***


Lördag 12 oktober 2024, kl 1530-1700. Ord & bild om en resa per cykel längs Indiens kust. Plats. Kavat vårds äldreboende i Norrtälje, Wallinska (Kyrkogatan 11A). Föreläsningen är avsedd för den som bor på äldreboendet. Den är kostnadsfri för boendet och för de boende, och finansieras av Roslagens Sparbanks stiftelse.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...