tisdag 10 augusti 2021

Medvetet barfota - om jordning & att läka dina inflammationer - Lilian Alterskjaer


Jag "lyssnar" till fotAnders på instagram, jag njuter av mina egna fantastiska barfotaskor som får mig att känna varje gruskorn (utan att skadas av glas och skrap) mot fötterna och har nu boken Medvetet barfota i min hand. Jag tänker att det handlar om hälsa när vi tillåter oss att njuta gräset och stenarena mellan tårna och låta fötterna och kroppen användas såsom det var tänkt från början. Jag tänker att det är viktigt för vårt väl. Vi har kanske vant oss av med att gå barfota, men det är gott att vänja sig dit igen. 

När jag läser och hör om människor som blir av med skador, får bättre hållning, bättre löparsteg eller kanske kort och gott njuter mer av att vara nära naturen - med fötterna, med kroppen, med hälsotanken, med mera - så blir jag glad. Medvetet barfota för oss åt det hållet. Det är vackert att se och att läsa alla tips, riktningar och råd som för oss dithän. Är du där? Vill du dit?

Det är vackert i naturen. Det är något särskilt med att låta fötterna vandra där. 

A..



#Medvetetbarfota   #jordning  #LilianAlterskjaer  #läkning  #hälsa  #grönkärlek  #roslagensbokhandel #välkommentillnorrtälje  #välkommentillbokhandeln   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...