fredag 20 augusti 2021

Kallt Vitt Singlar. tyst. - Sofia Hedman ❤️


Kallt 
Vitt 
Singlar. 
tyst. 
Sofia Hedman

Ett barn dör. Skuld och sorg slukar allt. Samtidigt pågår världen. Hur fortsätter man att leva?

När Sofia Hedmans dotter Tammi tog sitt liv rasade hennes värld. Men dotterns egna dikter blir starten till ett samtal som söker svar. Frågor om världsalltet, genetiska koder och moderskap uppenbarar sig. Och viktigast av allt: finns det förlåtelse?

Kallt Vitt Singlar. tyst - är en diktsvit om vad det innebär att leva och överleva.


***


Så ont det gör. Så viktigt det är. Så viktiga samtalen är. Hur ser vi varandra, lyssnar? Hur kan vi veta?

Läs, bara läs. En sida i taget, sen nästa. Och nästa igen. Kanske behöver jag andas, stanna upp en stund, innan jag läser vidare igen. 

Läs, fundera över hur livet ser ut. Hur blir det för den som är kvar? Hur håller vi om varandra? Hur vill vi bli hållna? 

A.. 


*** 


#jagläser #kalltvittsinglartyst #sofiahedman #roslagensbokhandel #norrtälje #välkommentillbokhandeln #sensusnorrtälje #välkommentillnorrtälje #samtalgörskillnad #suicide #poesi #attleva #konsaiförlag #spesnorrtälje


Jag tänker
på sorgen
inom oss
inom varje oss
växer sorgen sig fast
om vi inte
lyckas luckra upp den
blanda den
med en skälig dos
glädje

Jag läser
kallt
vitt singlar
tyst
tar spjärn mot sorgen
jag vill lyssna
 läsa en sida till
njuter
språk
ord
tankar

Ont
gör ont
men
orden
tanken
 minnet
läker såren
inom mig
aldrig helt
men
så att jag lär
mig leva
ändå

ändå

ändå
rivs det upp
läker
kommer tillbaka

skratt
blandas
med gråt
det variga
blir ett ärr
som aldrig
helt går ur
vare sig mig
fysiska jag 
eller min själ

du finns alltid kvar
alltid
i mitt hjärta

mitt sargade
 trasiga
hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...