Kvinnan kommer in i butiken, frågar efter en bok.
Ja, säger jag, den står i pockethyllan, det är del ett i en serie som totalt har tre delar. Serien heter samma sak som den första boken i serien. Alla tre delarna står i pockethyllan.
Men det står här att det är tre i en bok.
Nej, den serien finns i tre delar, inte tillsammans i en bok. Det är tre böcker. Alla tre står i pockethyllan. Den bild du har i din telefon är den första delen i serien.
Jag förstår inte, här står att det är tre i en bok.
Nej, det är marknadsföring för den första boken i serien (som du har bild på). Texten (i din telefon, på någons hemsida) berättar att det finns tre böcker i serien. Den berättar inte att det är en bok där alla tre ingår.
Jag måste ringa till min dotter, hon vet nog. Det är hon som ska ha den.
Jag tänker att det är svårt att övertyga den som missförstått, att det vi har förstått är djupt förankrat inom oss (vare sig det är rätt eller fel) och att det är svårt att tro på den nya sanningen.
A..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar