måndag 22 juni 2020

Boktipset!

 



Mina första insekter är en del av en serie naturböcker för barn. Serien handlar om fiskar, fåglar, insekter och träd, med en bok för varje ämne. Böckerna har vackra illustrationer och en kort informativ text.

I Mina första insekter får jag t ex möta bärfisen, tvestjärten, humlor, bin och fjärilar. Jag får också fundera kring bihotell, pollinatörer och vad en vattenbar är. Myrornas fantastiska värld och den färgglada nyckelpigan finns också med. Ja, och mer därtill. I Mina första fiskar får vi möta några av våra fiskar. En ny värld att lära, fundera kring och upptäcka - där också Mina första fåglar och Mina första träd finns. Barnfakta (3-6 år och uppåt).

I Vems bajs? får vi titta runt i naturen för att utforska vem som har varit just där. Vissa bajsar på stenar, andra bajsar från grenar. Med stort eller smått, lär du och barnet er att känna igen vem som bajsat där ni gått! Fantastisk barnfakta för de små! (3-6 år). I serien Vems? ingår också t ex Vems spår? och Vems rumpa?

Rädda bina! sa Nisse till Newton är en bok om vännerna Nisse och Newton. På ett roligt och lekfullt sätt förklaras varför vi behöver våra pollinatörer, och vad vi kan göra för att rädda dem. En perfekt funderingsbok i tider när pollinatörerna är hotade. (6-9 år)

Odla. Lär dig om matens hela livscykel, från sådd och förvaring till planering och plantering och det mest spännande av allt hur du skördar allt det goda som du har odlat. Här får du massor av inspiration och all kunskap du behöver för att börja odla med dina barn.

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...