måndag 5 december 2022

3 års träning : en hälsodagbok med verktyg, tips och pepp från Stephan Wilson



Ja, se alla dessa magiska bokleveranser, tänker jag. Det ryms mycket glädje i dem. En spännande deckare, eller kanske tre. Se där, nya Millennium med Karin Smirnoff. Hon är ju en fena på att skriva, så den vill vi ju prata om. En njutbar roman, en nobelpristagare (Annie Ernaux) och en korsordsbok träffar en annan nerv. Vi gillar olika, du och jag, var och en. Så måste det få vara, vi måste få välja, utvecklas, vara och njuta på vårt eget vis. Den som vill besvära sig, skrapa under ytan och upptäcka lite mer, den måste välja det själv. Skrapet kan göras med en bok, gärna också med ett samtal.

Jag fyller på i hyllorna, igen och igen. Jag gör det för att försöka matcha allas olika intresseriktningar, för att det är viktigt och skoj att kunna hjälpa någon i butiken. Jag får inte glömma blomsterböcker, drakar och dinosaurier, fotbollsyran eller historiehyllan. Nu har jag också hittat en bibel i pocketformat. Det är en fröjd att både koran och bibel finns i handväskeformat, då kan den lätt tas med och begrundas. Koranen i pocketformat är en relativt ofta efterfrågad bok, som jag därför tar hem igen och igen. Nu har jag alltså också hittat nya testamentet i samma format, det blir bra för jämförelser och en utmaning till klurade människor. Båda har placerats i klassikerhyllan. Ja, jag måste kanske ställa dem i religionshyllan också, eftersom olika människor har olika skäl för sin läsning. 


Det är så härligt att kunna glädja. Man blir glad av det. 


Nu ska jag glädja mig själv. Jag ska begrunda boken 3 års träning, en hälsodagbok, med verktyg, tips och pepp. Kanske blir den nyckeln till min framgång? 


Välkommen till Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje idag! 




#3årsträning #stephanwilson #polarisbokförlag 

#koranen #bibeln #religion #träning #målbild #ultravasan 

#roslagensbokhandel #norrtälje #kulturtorget #platsendärsamtalförs #roslagen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...