söndag 25 augusti 2019

Män i min situation - Per Petterson



Män i min situation
Per Petterson

En ny, för mig ny, författare kan bli som en frisk vind, här med att annorlunda skrivsätt (jämfört med min senaste läsning av annan författare, förstås). 

Per Petterson skriver med långa meningar och en hel del tankemässiga vändningar. Han skriver som tanken kan gå, vindlande och tvärt åt olika håll. Han fyller i, avbryter sig, drar i en ny riktning som minnet fångat, innan en ny tanke tar plats.

Han följer tankelinjen, den som för berättelsen framåt. Den som gör att man vill läsa vidare, se var vi hamnar och hur resan dit kan gå.

Jag gläds åt läsningen, förundras över skillnader i författarskapen och njuter. Jag njuter av att jag kan njuta, att läsningen värmer min själ, gör mig glad trots sorg i budskapet.

Hur ska det gå? Vad händer i livet? Vad är Män i min situation, egentligen för en berättelse? Kommer någon av våra bokcirklar att välja den, nu när den ligger på vårt bokvalsbord?

A..





#Mäniminsituation
#PerPetterson
#Sekwaförlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...