tisdag 25 juni 2019

Mitt livs träd - Emma Leijnse & Lena Foroutan

Tänk om farmors mor Inger inte hade varit så modig av sig? Hon skaffade barn fast hon var hjärtsjuk och läkarna sa att hon inte skulle överleva. Eller tänk om min förfader Jasper inte hade blivit sjörövare? Eller tänk om morfars mor Annie inte hade tyckt så mycket om att spela handboll? Då kanske hon aldrig hade träffat morfars far. Och då hade jag inte funnits. 

Mitt livs träd leker med tanken om inte om inte våra förfäder hade gjort som de gjorde, så hade vi kanske inte funnits. Mitt livs träd är en fantasieggande resa genom släkt-trädet, som uppmuntrar barn och vuxen att tillsammans upptäcka den egna släkthistorien.

..............................

Missa inte Mitt livs träd av Emma Leijnse & Lena Foroutan från IDUS förlag.

Ja, särskilt om du är släktforskare eller om du är en sån som förstår att vi inget vore om inte tidigare generationer hade funnits. Den här boken är klockren där. Den måste ni läsa för era barn och barnbarn. Jag ler när jag läser. Ler över tanken om de tidigare leden, ler över bilderna och ler över samtalen som kan föras med barnen och barnbarnen.

Ja, varifrån kommer vi? Jag fanns ju inte om inte mina tidigare släktled hade funnits och gjort just det som de har gjort. Just så är det ju, eller hur? Det gäller ju inte bara mig i mitt liv, alltså vad jag har gjort och vilka jag har mött. Det gäller ju också de som gått i mina tidigare led. Om farfar inte träffat farmor - och om mormor inte träffat morfar - så hade vare sig jag eller mina barn funnits.

Jag säger bara det; Missa inte Mitt livs träd!

Är du släktforskare eller på annat sätt intresserad av tidigare tidigare led? Har du tänkt i banorna från allt som tidigare hänt? Missa inte den här boken!

Läser du för dina barnbarn? Missa inte Mitt livs träd.

Ja, den här boken gillas och rekommenderas.

Pepp!

A..



------------------------------------------



Boksignering fredag 28 juni 2019tid ca 1300-1500
Boksignering lördag 29 juni 2019tid ca 1100-1300

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...