söndag 28 april 2019

Dorotea Bromberg

Jag läser i - lördagens (27/4) DN - om Dorotea Bromberg, hennes liv och förlaget som hon startade med sin far 1975. Det finns människor att förundras över, tänker jag. Det finns sådana där särskilda människor som man blir riktigt glad över att läsa om - de där som gjort skillnad för sig själv och för andra, de där som bär en enorm inneboende egen styrka och omsorg om andra, de där som klarar att gå vidare trots att det drabbats av fasansfulla - och orättvisa - händelser i livet. De där som inte går över lik för att ta sig framåt.

Jag vill inte gärna placera människor i fack, men här vill jag ändå placera Dorotea Bromberg i facket för människor jag imponeras över och hoppas att allt går väl för henne i framtiden.

Tack, DN, för en fin artikel.

A..




DN om Nobelpriset i litteratur
DN om Polen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...