söndag 31 juli 2022

Jag tänker på samtalet...


Jag tänker på samtalet, på människorna och på livet. Jag tänker på fördjupningen, förgreningarna i tankespåren och hur bokcirklarnas samtal gör mitt liv bättre. Det, samtalen, lär mig mer om andra människor, verkliga människor. De lär mig också mer om karaktärerna, författarna, ambitionerna och begränsningarna - både livets och författarnas. Samtalen gör mig lycklig. 

Idag tänker jag på Berta Isla och Javier Marias ännu en stund. De fyller mig med lust, tankeskav och glädje. Kanske särskilt för att samtalet var gott. Det var ett sådant där man lyssnade på varandra, andades mellan meningarna, gav utrymme för varandra och de tankespår som fanns i rummet.

Att samtala är en fröjd. 

Tack. 


Info 🏃 roslagensbokhandel. se

Tfn 0708905731


#bertaisla #javiermarias #albertbonniersförlag  #roslagensbokhandel #kulturtorget  #platsendärsamtalförs #magiskasamtal #fördjupning   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...