måndag 25 juli 2022

10/9-22. Suicidpreventiva dagen

Att minnas den som lämnat oss.

Jag tänker på henne, kan inte veta hur hon hade det eller varför det hände. 

Jag kan inte veta när sorgen, den psykiska ohälsan eller frustrationen tog över. Jag kan inte veta hur eller varför. Jag vet inte, men tänker ofta på det, på henne. 

Jag vet om trasslet, de egna kraven, oron, kärleken, oförmågan att komma loss, ensamheten trots gemenskapen och brister i vården. Jag vet allt det, men jag vet inte varför hon inte orkade längre. Jag vet inte allt som fanns inom henne, hennes tankar och hennes gömslen. 

Jag tänker ofta på henne, hennes fantastiska förmågor i livet. Livet som hon inte längre tillhör. 

suicidpreventiva dagen den 10 september 2022 planerar vi för ljuständning och texter som påminner oss om människor som har lämnat oss. 

Människor, fantastiska människor, som har lämnat oss.

A.. 


#suicidezero #suicidpreventivadagen #10september2022 #norrtälje #räddaliv 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...