onsdag 12 februari 2020

Soffpotatisens träningsbok




Jag får Soffpotatisens träningsbok i min hand, ler en aning och tänker att den här boken passar för den och den. En perfekt present till en soffpotatis som behöver en hint. (Ja, mina författade meningar fick spatt). Jag bläddrar förstrött, soffar ihop mig i hörnet av den sköna soffan. Plötsligt kommer jag på mig att, likt övningen i boken, sträcka på armarna, dra dem som texten och bilden berättar och känner hur lätt det drar och hur skönt det här. Oj, tänker jag, den kanske är för mig också, fast jag inte tänker mig som en soffpotatis.

Jag kommer att tänka på gruppen Rörelseglädje Norrtälje som tränar, tränar och tränar - och som återkommande berättar det viktiga i att styrketräna också. Alltså, inte bara gå, golfa, simma, springa eller cykla, utan även bygga styrka i andra delar av kroppen. Att det är bra för allt och alla.

Ja, jag inser att den här boken passar både dig och mig, soffpotatisens, löparen, cyklisten, sommaren badkruka, vandraren, ultrapersonen, träningsfreaken och allt däremellan - vi alla bör kunna hitta glädjen i denna fina lilla bok. Träning är en inställningsfråga, nivån är vår alldeles egen. Övningarna passar verkligen alla.

Ja, varför inte köpa den som en present - till dig, en vän eller kanske till ditt barn. Roligt pepp för träning är en himla bra grej. Den här gör vi till månadens pepparbok i Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje under februari 2020. 

Ja, boken finns i Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje.

Tack, till dig som handlar dina böcker i den fysiska bokhandeln. Du gör skillnad.

A..



Evenemang om långlöpning
i bokhandeln den 14 februari kl 1700.
Klicka på bilden för mer information! 



- - - - - förlagets beskrivning av Soffpotatisens träningsbok  - - - - - 

Känner du dig mosig, lat och omotiverad? Skulle du vilja leva ett mer hälsosamt liv, men vet inte riktigt var du ska börja? Du behöver inte gå direkt från soffan till gymmet! Soffpotatisens träningsbok visar hur du på ett enkelt sätt kan få in träning på schemat och hjälper dig att ta de första små stegen mot en starkare och fastare kropp. Små övningar kan göra stor skillnad!






Roslagens bokhandel vid Lilla torget i Norrtälje - bokhandel Norrtälje - bokrea Norrtälje - Norrtälje bokhandel -  ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...