torsdag 19 april 2012

Långpannans lov

Minus.

Jag brukar alltid säga att vi skall handla i våra lokala bokhandlar, för att de är viktiga att de finns kvar. Men, häromdagen blev jag ändå en aning fundersam.

Jag tittade på Långpannans lov, som är en del i serien Kyrkkaffe och som kan ses en enkel  gå-bort-present-bok. Jag tänker mig att ett lagom och "rätt" pris för boken är 39.-

Hos Adlibris kostar boken 59.- Det är möjligt att portot tillkommer. Hos Bokia kostar den 69.-, hos Bokus 62.- och hos Libris förlag 111.- Hos Roslagsbokhandeln, alltså i den lokala bokhandeln, kostar den 177 kr.

Förklara för mig varför skillnaden behöver vara så stor. Det är ju en sak att jag finner den vara värd 39.-, men att skillnaderna i pris går mellan 59.- - 177.- är högst märkligt. Rätta mig gärna, om jag har fel.

Bokbloggerskan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...