fredag 11 oktober 2019

God Morgon Roslagen (20191011)

Idag har bokhandlerskan radiopratat. En smula nervöst, eftersom det var direktsändning (0800-0930). Programledaren Carina Widlund lotsade mig med bravur och jag tror inte att jag trampade så himla hårt i klaveret. I direktsändning kan ju vad som helst hända.

Jag talade om några böcker, ja, vi hann förstås inte med hela bokbunten som lagts på bordet - men väl några.

Bomullsängeln, Pow Wow, Minns deras namn, Pachinko, Blå, Män i min situation  och Greta Thunberg låg på bordet, tillsammans med flera andra böcker. Vi talade t ex om människor, flyktingströmmar, miljöfrågor, kultur, förståelse för andra och butiker i staden.

Vi talade också om bokhandeln, om varför man driver en bokhandel, om bokcirklar, bokprat och skrivarcirkeln och om alla samtal som utvecklar oss som människor.

Jag vill tacka Carina Widlund och Bosse Otterström för en fin stund, där på morgonkvisten i Radio Roslagens studio. Tack - det gör jag gärna igen. Ja, jag talar gärna om böcker, om kulturen, vad vi vill med staden, vad som är vårt eget ansvar och hur vi förhåller oss.

Det är vi som gör, eller hur? Du och jag.

Välkommen till bokhandeln för prat om böcker, kultur, cirklar och annat skoj.

A..



Länk till radiopratet;

Radio Roslagen 20191011 God Morgon Roslagen. 



2 kommentarer:

  1. Kul, missade tyvärr - men härligt att se hur du gör din bokhandel och böcker mera kända! Du får gärna presentera min bok också vid tillfälle...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Programmet kan lyssnas åå när som helst genom länken ovan. Du är välkommen med din bok till bokhandeln. Titta in i butiken i närtid, gärna en förmiddag. /Anette

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...